piątek, 29 kwietnia 2016

50 czyli być jak Bogusław Linda ;)

Dziś skończyłem 50 lat i myśl, że już nigdy nie będzie to czterdzieści kilka, bo o trzydziestu to już nie marzę, zasmuciła mnie odrobinę. No bo jak tu teraz przyznawać się do pięciu dych, kiedy w naszym kraju za sprawą popularnego niegdyś serialu wykreowano, eufemistycznie mówiąc, wizerunek czterdziestolatka jako infantylnego nudziarza. A tu Panie całe 50, o zgrozo! Na szczęście jest gdzieś w Polsce Pan Bogusław Linda udowadniając, pomimo swojej sześćdziesiątki, że można spoko, że nawet wygląda jako tako i ten motor… Ja swój zamieniłem na rower i też jeszcze daję radę i na skrzyżowaniu czasem zostawiam w tyle dymiący autobus.

Chciałem pójść w sentymentalne tony, bo bez wątpienia bliżej już niż dalej, choć niektórzy złośliwie śpiewają dziś „sto lat”. Myślałem by powspominać te wszystkie życiowe przygody i podróże, przyjaciół co nieraz pomogli i tych co odwrócili się bez słowa. 50 długich lat nauczyło mnie jednak, żeby nie gadać za dużo, tylko iść do przodu za głosem…

ps. miałem dziś rano zrobić sobie autoportret, ale kiedy spojrzałem w lustro to zamiast Lindy ujrzałem Depardieu, więc publikuję fotografię, którą kilka dni temu w Berlinie zrobił mi Paweł Małkowski, kwitując ją słowami „Paweł, o ku… wyglądasz zupełnie jak Linda, tylko ten twój nos…"

pozdrawiam
Paweł Kosicki lat 50


2 komentarze:

Unknown pisze...

nic dodać, nic ująć ... no może tylko te słowa, które jakoś tak mimochodem skojarzyły mi się z tym co napisałeś powyżej:
"Nigdy nie będzie takiego lata
Nigdy nie będzie takiego lata
Nigdy policja nie będzie taka uprzejma
Nigdy straż pożarna nie będzie tak szybka i sprawna
Nigdy nie będzie takiego lata

Nigdy papieros nie będzie tak smaczny
A wódka taka zimna i pożywna
Nigdy nie będzie tak ślicznych dziewcząt
Nigdy nie będzie tak pysznych ciastek
Reprezentacja naszego kraju nie będzie miała takich wyników
Już nigdy, nigdy nie będzie takich wędlin, takiej coca coli
Takiej musztardy i takiego mleka
Nigdy nie będzie takiego lata
Nigdy nie będzie takiego lata

Słońce nie będzie nigdy już tak cudnie wschodzić i zachodzić
Księżyc nie będzie tak pięknie wisiał
Nigdy nie będzie takiej telewizji
Takich kolorowych gazet
Nigdy nie będziesz dla mnie miła taka
Nigdy ksiądz nie będzie mówił tak mądrych kazań
Nigdy organista tak pięknie nie zagra
Nigdy Bóg nie będzie tak blisko
Tak czuły i dobry jak teraz

Nad horyzontem błyska się i słychać szczęk żelaza
Nigdy nie będzie takiego lata"
Umarł "Czterdziestolatek", niech żyje "Pięćdziesięciolatek" ..., ale jednak smutne, że nie napijemy się za życie po pięćdziesiątce

Unknown pisze...

Paweł, jak na 50-tkę to całkiem dobrze wyglądasz. Ja niedługo z 40-ka na karku - o zgrozo!. :) Pozdrawiam Marek